Legile programarii calculatorelor:
* Sa gresesti este uman, dar ca sa zapacesti de tot lucrurile ai nevoie de un calculator. * Un program de calcul face ceea ce ii ceri, nu ceea ce ai vrea tu sa-ti faca. * Valoarea unui program este direct proportionala cu greutatea listingului. * Complexitatea unui program va creste pana va depasi capacitatea de intelegere a operatorului care trebuie sa lucreze cu el. * Descoperirea unei erori intr-un program de calcul se face abia dupa ce programul a fost folosit cateva luni de zile. * Orice program de calcul ajuns in faza de rulare este depasit. * Orice program de calcul costa mai mult si necesita mai mult timp decat s-a considerat initial. * Daca un program este util, va trebui schimbat. Daca nu mai este util va trebui sa fie justificat. * Orice program se va extinde pentru a ocupa intreaga memorie disponibila a calculatorului. * Daca pentru introducerea corecta a datelor in calculator s-au prevazut o serie de teste, se va gasi un idiot ingenios care va descoperi o metoda de a introduce si date gresite. * Daca ai gasit doua erori intr-un program, caut-o si pe a treia. * Calculatoarele pot gresi, dar oamenii gresesc si mai mult. * Dupa ce eroarea gasita a fost corectata, se va constata ca de fapt nu a fost nici o eroare. * Orice sistem care depinde de fiabilitatea umana este nefiabil. * Erorile nedetectabile se prezinta intr-o infinitate de forme, pe cand cele detectabile sunt prin definitie in numar finit.
Lasă un răspuns